RECENZE: Sabaton Heroes Tour 2015 - Zlín

9. února 2015 v 17:35 |  Recenze

,,Pivní kapela přitáhla opět na českou frontu v plné zbroji. Přidal se i krtek."

Zvítězila a nebo za sebou zanechala jen zasněžený Zlín v rozpacích a rozporuplných pocitech?

Včerejší večer přinesl mnohé. A mezi ono mnohé se řadí jak to dobré, tak ,satanužel (čti bohužel), i to špatné.
Překvapivým oživením večera se stala již předkapela DELAIN. Rozhodně z nich šlo cítit odhodlání, chtíč uhranout publikum a získat si nové příznivce. Musím říci, opravdu se jim to povedlo. S každou další písní se zapojovali další a další a na závěr již skandovala minimálně polovina stojícího publika. Pěkná zahřívačka. Velké plus si tato kapela u mne získala svým umem zapojit publikum, které bylo ještě poněkud ospalé a hlavně skvělou, sympatickou kytaristkou, kterážto byla pravděpodobně stejně vysoká, jako já. Tedy, spíše stejně malá.

Ať jsem chtěla nebo ne, první mírné zklamání nastalo již při intru The Final Countdown. První půl minuty tohoto historického majstrštyku, by publikum jistě správně navnadilo. Všichni byli navíc rozehřátí od předešlých Delain. Ovšem nechat ho znít takovou dobu? To ne...
I přes určitou ztrátu adrenalinu se vše následně rozjelo díky prvním třem velmi vhodně zvoleným písním. Byli jsme ve varu, chtěli jsme víc. Ale v tom začala krtkománie. V zahalení krtků působil Joakim poměrně jako doma a vesele vtipkoval, přičemž rozhodně stoupl v očích mnoha přítomných. Skoro národní symbol vhozený na pódium kapele, je totiž důkaz velké oddanosti nás, Čechů, vůči ní. Ať však byla tato vlastenecká chvilka dojemná a vtipná jak chtěla, jen stěží se potom publikum rozhřívalo. Z celého koncertu mám rozpačité dojmy. Atmosféra nebyla věru špatná, ještě jedno pivo se konalo dokonce několikrát, avšak při písních se zvuk tříštil a skvělá, úžasná hudba nevyzněla tak, jak by mohla a měla.
Největším osobním zklamáním byla má jasná hvězda A Lifetime of War. Jak jsem psala již včera před koncertem - na tohoto koně jsem vsázela nejvíc. Ale že mi vezmou tu majestátní anglickou verzi, to mě ani ve snu nenapadlo. Ne že bych měla něco proti rodnému jazyku našich Heroes, avšak švédština zní přece jen hruběji a Joakim má naprosto jiný hlas v porovnání s tím, když zpívá anglicky. A tato skladba potřebuje, aby byla zazpívaná s tím citem, s jakým byla složena. Prostě holduju anglické verzi, ukamenujte mě.

Naštěstí ale můžu potvrdit, že závěr vše zachránil. Tři přídavky v podobě výborně vybraných písní zas dodaly koncertu na síle a všichni se konečně pořádně rozdováděli. I když až na konci. Opravdu, závěr spolu s Carolus Rex mě nadchnul nejvíce. Mimo jiné oceňuji zařazení 1648 na setlist. Protože bez ,,Karluv most" by to nebylo ono. Má očekávání však naplnil skvostný bubeník aneb Van Dahle, skládám poklonu.
Zkrátka a dobře, čekala jsem víc. Možná kdybych lépe viděla, byl by zážitek o něco větší. Snad příště.
A jako vždy mám vzkaz i k lidem stojícím přede mnou: Děkuji všem, kteří uznali, že 150 centimetrů se opravdu nemůže rovnat s centimetry 190ti a svá vysoká těla odsunuli o kousek stranou.

+ Výběr některých písní